Heute im Kino Intimes
Today at the Movies
FDas Kinoprogramm wird wöchentlich aktualisiert. Die Kinokasse ist Mo-Fr ab 13:30 und Sa-So ab 11:30 Uhr geöffnet. Ermäßigte Tickets gibt es nur an der Kinokasse (Ausnahme: bei Kinder- und Familienfilmen auch im Onlinekauf). Reservierung empfohlen: 030 32592592. Reservierte Tickets müssen bis 15 min vor Beginn abgeholt werden. Bitte beachtet die Angaben zu den Sprachversionen. Filme ohne Kennzeichnung sind auf Deutsch.
Hinweis zum Filmbeginn: Wir zeigen nur wenig Werbung vor den Filmen, max. 10 min. Bitte kommt pünktlich. ** Please note the show time: Our pre-show commercials last no more than 10 min. Please arrive on time.
Wochenprogramm / Weekly schedule »
Das läuft im Kino Intimes: Flyer 01. - 07. Mai ★ The Legend of Ochi ☆ Warfare ☆ Blood & Sinners (Sinners) ☆ Nosferatu ☆ Mickey 17 ☆ A Complete Unknown ☆ Anora ☆ Ne Zha 2 (Nezha: Mo tong nao hai) ☆ Flow (Straume) ★ Film Preview 14.05. Black Bag ★ Filme für Kinder & Familie: Die Legende von Ochi ☆ Flow ☆ Moon, der Panda ☆ Paddington in Peru ★ Anime Cinema: The Colors Within (Kimi no iro) ☆ Colorful Stage! The Movie: A Miku Who Can't Sing



Sinners is a virtuosic fusion of historical realism and horror: Ryan Coogler’s vampire movie mines vampirism’s symbolic potential to tell a tale of exploitation and Black music in nineteen-thirties Mississippi.
Sinners is the kind of film that makes you believe we can tell serious stories, even in the realm of horror. Jordan and Caton deliver incredible performances in this soulful, bloody tale that masterfully marries blues, vampires, and the vibrant spirit of New Orleans.
Sinners drops vampires into a deeply personal, heartfelt, emotional, sexy, and bloody story that’ll stick with you. It also puts music to beautiful use, as we’re reminded that vampirism is but one way to achieve immortality.
Warfare is a masterclass in building tension... One of the best films of 2025 so far, successfully capturing the grim, brutal, and unpredictable nature of warfare that only a handful of feature films truly have.
Ray Mendoza and Alex Garland plunge the audience into the hell of combat in visceral real-time nerve-shredder: This is painstakingly choreographed filmmaking as sustained high-wire act, though at no time does the sensory overload sacrifice verisimilitude to sensationalism.
